سفارش تبلیغ
صبا ویژن

سردرد کرونایی

 

 

 

سردرد کرونایی

 

بیشتر از 36 درصد از افراد مبتلا به بیماری کرونا ، حتماً سردرد دارند.

یک متخصص مغز و اعصاب و ستون فقرات اعلام کرد که بیش از 36 الی 40 درصد افراد مبتلا به کرونا ،سردرد را دارند و این یک علامت مهم می باشد .

طبق گزارش خبرگزاری برنا، از طرف روابط عمومی پزشکان تهران ، دکتر ناصر مهربان اعلام کرد که یکی دیگر از علائم مهم در بیماران کرونایی که در افراد مشاهده شده است، سردرد می باشد.

ایشان هم چنین طبق صحبت هایش بیان کرد که علائم بیماری کرونا در حال حاضر به شکل های مختلفی از جمله علائم عصبی ، سردرد، سرگیجه ، منگی ، اختلال شناختی و درگیر کردن اعصاب مرکزی و محیطی و عضلات خود را نشان می دهد. 

وی هم چنین افزود: سردرد، یکی از چندین علائم این بیماری جدید می باشد که بین 36 الی 40 درصد افراد مبتلا را درگیر می کند و سردرد طی مدت 5 الی 7 روز از شروع بیماری کرونا و علائم آن مانند تب ، سرفه و دیگر علامت های عفونت حاد ، بروز می دهد. 

این سردردها به صورت خفیف تا شدید می باشد که در موارد شدید امکان دارد نشان دهند? یک اتفاق مهم باشد .

دکتر مهربان در ادامه فرمود : بیماری عصبی شدید ، که در افراد مبتلا به کرونا که بیماری زمینه ای مانند چاقی یا دیابت یا فشار خون بالا دارند ،رخ می دهد . اما سردرد در افرادی که بیماری آن ها، کرونای خفیف است هم دیده شده است و اگر فرد، در شدت بیماری خود، تغییری مشاهده کرد و دچار سردرد شدید شد، از خوردن مسکن جلوگیری کند و برای بررسی بیشتر به پزشک متخصص مراجعه نماید .

دکتر مهربان بر گفته های خود اضافه کرد: چون کرونا یک بیماری ویروسی می باشد و از نوع باکتریایی نیست ، استفاده خود سرانه از آنتی بیوتیک و مسکن یکی از علت های اصلی برای پنهان شدن علائم دیگر بیماری مانند تب می داند و هم چنین هر فردی با مشاهد? سردرد در خود ، به تجویز خود  مسکن مصرف نکند ،زیرا که مصرف زیاد مسکن ضررهایی را به نواحی مختلف بدن می زند، از جمله کلیه ها را دچار مشکل می کند و در ادامه سبب سرکوب علائم مهمی از بیماری کرونا مانند تب و درد شده و باعث تشخیص دیررس بیماری می شود و عوارض جبرن ناپذیری را با خود به دنبال دارد .

دکتر مهربان در مورد سردردهای میگرنی فرمود: استرس نسبت به مبتلا شدت به ویروس کرونا، اختلالات خواب و تغییرات مدل زندگی موجب شدید شدن حملات سردردهای میگرنی می شود و هم چنین تأکید کرد که اصلأ به صورت خودسرانه از مسکن استفاده نشود و حتمأ به پزشک مراجعه نماید.

با توضیحاتی که در بالا داده شد در می یابیم که بهتر است کاری کنیم که به کرونا مبتلا نشویم، اما در هر صورت باز هم تشخیص و شروع به موقع درمان در کرونا بسیار اهمیت دارد.