سفارش تبلیغ
صبا ویژن

آب سیاه چشم

آب سیاه چشم

آب سیاه چیست ؟

یک نوع بیماری چشمی می باشد که عصب بینایی را دچار آسیب می کند و میزان دید چشم را که بر اثر آب سیاه ،از بین می رود و غیر قابل برگشت می باشد . معمولاً این بیماری با افزایش فشار در داخل چشم در ارتباط می باشد و اگر فشار داخل چشم بالا رود، به عصب بینایی چشم آسیب وارد کرده و اگر توجهی به این بیماری نشود، فرد بینایی خود را از دست خواهد داد.

ولی اگر زود تشخیص داده شود با پیگیری های دقیق و استفاده از داروهای تجویز شده، از آسیب بیشتر چشم جلوگیری می کند .

این بیماری چشم به علت تغذی? نادرست و بالا رفتن سن و در بعضی افراد به علت ارثی بودن ،بروز می دهد .

در کل ، آب سیاه جزو بیماری های خطرناکی برای افراد می باشد. در بعضی موارد دیده شده که اب سیاه چشم علائمی را از خود نشان نداده است و با گذشت زمان این بیماری شدت پیدا می کند. ولی با معاینات منظم توسط پزشک می توان برای پیشرفت آن اقداماتی را انجام داد و یا اگر این بیماری به صورت ارثی است هر سال 1 الی 2 بار معاینه چشم را توسط پزشک انجام دهد .

تشخیص این بیماری

با ایجاد مشکلاتی برای عصب بینایی آب سیاه چشم ایجاد می شود و به مایع بالایی در قسمت جلوئی در چشم فشارهایی را وارد می کند .

مایع چشم توسط یک کانال مانند شبکه در داخل چشم جریان دارد، که در زمان مسدود شدن این کانال ، مایع در یک جا جمع شده و مشکلاتی را به وجود می آورد . علت این مشکل هنوز شناخته نشده ،ولی پزشکان معتقدند می تواند ارثی باشد و از پدر و مادر به فرزند انتقال پیدا کند .

راه های تشخیص آب سیاه

1. دید محدود

2. تهوع و استفراغ

3. درد در ناحی? چشم

4. قرمز شدن چشم

5. داشتن سرگیجه

6. سوزش چشم

7. آمدن اشک از چشم

در صورت مشاهد? هر یک از این علائم حتماً به پزشک مراجعه نمائید و با بدست آوردن  اطلاعات در مورد نحو? جراحی و قیمت و هزین? آن درمان را انجام دهید .

پزشک ابتدا یک قطره ای در چشم شما می ریزد ،تا قرنیه چشم باز شود و سپس معاینات را انجام می دهند و عصب چشم را مورد بررسی قرار می دهد و در صورت تشخیص گلوکوم دستور عکس از چشم شما را می دهد و برای آزمایش فشار چشم، یک تستی را از شما می گیرند .

تمام این آزمایش ها بدون درد می باشد تا برای جلوگیری و درمان این بیماری اقدامات لازم را انجام دهند .

راه های جلوگیری از این بیماری

تغذی? مناسب و مقوی، بسیار کمک کننده در جلوگیری از این بیماری است ، مثلاً استفاده از غذاهایی که سرشار از کاروتنوئید می باشد و این غذاهای شامل کاراتنوئید در هویج ، گوجه فرنگی ، سیب زمینی شیرین ، زردآلو، کدو حلوایی و در میوه و سبزیجات که حاوی آنتی اکسیدان است بسیار مناسب می باشد .

هم چنین خوردن ماهی تازه ، لبنیات و گوشت قرمز بسیار مناسب است . البته که از مصرف بعضی غذاها هم جلوگیری کنید مانند استفاده نکردن از شکر و کافئین به میزان زیاد، بسیار مضر می باشد .

درمان این بیماری

برای درمان آب سیاه چشم معمولاً یا جراحی می کنند و یا قطر? چشمی را تجویز می نمایند .

قطر? چشم اشک چشم را کمتر می کند و تخلی? چشمی را بهتر نموده و فشار چشم را هم کمتر می نمائد . این بیماری در صورت تشخیص زود هنگام قابل کنترل می باشد . در صورتی که بینایی خود را به طور کامل از دست نداده باشد.

روغن نارگیل هم گردش خون را افزایش می دهد . این روغن را در اطراف چشم بزنید .اما حواستان باشد به داخل چشم وارد نشود و هم چنین روغن ماهی و منیزیم در کم کردن فشار چشم بسیار خوب می باشد.

برای اینکه مشکل آب سیاه چشم یا سایر مسائل پزشکی خود را بتوانید درمان کنید، نیاز هست که از خدمات بیمه ای مناسبی برخوردار باشید تا دغدغه درمان کمتری را داشته باشید. اینجاست که گفته می شود بهبودی سریعتر بیماران با پوشش بیمه ای بیشتر اتفاق می افتد. این کار مخصوصاً برای افرادی که خواهان درمان با کیفیت بالا هستند، بسیار راهکار مناسبی هست.