سفارش تبلیغ
صبا ویژن

ترسناک ترین علائم کرونا که پس از بهبود از بین نمی روند

 

 

 

 

ترسناک ترین علائم کرونا که پس از بهبود از بین نمی روند

بر اساس مطالعات نشان داده شده کسانی که به بیماری کرونا مبتلا می شوند علائم مختلفی را از خود نشان می دهند . که دو علامت آعبارت است از خستگی و اختلالات فکری یا مه مغزی می باشد که حتی بعد از تمام شدن دوران بیماری در افراد مشاهده شده است .

پزشکان می گویند: عد? زیادی ضعف بدنی،در بهبود یافتگان کووید – 19 را دارند

سندرم خستگی مزمن در افرادی که کووید – 19 را گذرانده اند ،طوری می باشد که پس از انجام کارهای روزمره مانند خرید و حمام کردن احساس خستگی شدید می کنند یا احساس سرگیجه و ضعف در هنگام بلند شدن ازجای خود را دارند . حتی این افراد با وجود استراحت وخواب کافی باز احساس خستگی را دارند.

دکتر نات فوین ، یکی از متخصصان می گوید: این علائم در بلند مدت هم فرد را درگیر می کند.

مه مغی یا اختلالات فکری، دیگر موردی است که پس از بهبود بیماران کرونایی هم چنان در بدنشان مشاهده می کنند . مه مغزی به معنایی اختلالات فکری می باشد و فرد احساس می کند یادگیری اش و تفکر کردنش به خوبی کار نمی کند . حافظه و مهارت های دیداری و شنیداری فرد و توانایی درک زبانی و تفکیک اطلاعات در فرد دچاراختلال می شود.

این به معنایی نیست که افراد به مدت طولانی دچار این عارضه می شوند . بیشتر به توانایی جسمی فرد و بیماری زمینه ای فرد بستگی دارد .

متخصصان می گویند از دلایلی که بیماران کرونائی بعد از بهبودی باز مجدد احساس خستگی می کنند، لخته شدن خون می باشد و هم چنین یکی دیگر از جواب های سیستم ایمنی بدن در برابر مقابله با ویروس کرونا التهاب می باشد و این التهاب حتی به بافت های بدن هم آسیب می زند.

سازمان جهانی بهداشت جدیداً بعضی از علائم در میان مبتلایان به ویروس کرونا را اعلام کرده است. تب بالا در 88 درصد افراد بیمار ، سرفه خشک در 67 درصد ، که از رایج ترین علامت های ویروس کرونا می باشد و از دست دان حس بویایی و چشایی ، سرگیجه و کهیر زدن بدن یا واکنش پوستی از دیگر علائم این بیمار کووید- 19  می باشد.

اما برای افرادی که به ویروس کرونا مبتلا می شوند، بدهی هایی که پس از هزینه های بیمارستان برای آن ها به وجود می آید، یک نگرانی و استرس مضاعف هم ایجاد می کند. اما سوال مهم که اینجا ایجاد می شود این است که آیا بیمه هزینه کرونا را پوشش می دهد. بله در این زمینه می توانید هم از بیمه تکمیلی استفاده کنید. و یا اینکه از بیمه نامه درمان کرونا که توسط بیمه سامان و بیمه سرمد ارائه می شود بهره مند شوید.